torsdag den 11. november 2010

Slankesnacks til mødregruppen

Nu er barselorloven ved at være på de sidste måneder og jeg skal snart tilbage på arbeje. Lysten til at kunne passe mine bukser igen trænger sig på. Det gælder sikkert for mange nybagte mødre. I går holdt jeg mødregrppe for min mødregruppe og den stod i sundhedens tegn.PS vi var kun tre- så det er opskrifterne beregnet til.

Menu:

Rugbrød
Groft brød
Lidt magert pålæg

Ruller med friskost og laks
Spyd med sugarsnaps, dadler og æbler
Masser af frugt

Sprød kikærte-snack




Ruller med friskost og laks til 3 pers
2 fuldkorns tortilliapandekager
150 g laks
ca. 75 g minimum friskost 6%
et lille bundt basilikum
friskkværnet peber

Pandekagerne varmes kort og køler lidt. Smør dem med friskost fordel basilikumblade, laks og kværn til sidst peber på. Rul dem sammen og opbevar i køleskab til servering hvor de skæres i skiver.

Frugtspyd til  3-4pers
1 lille bakke sugarsnaps
2 æbler i både
citronsaft
10 dadler
træspyd

Skul sugarsnapsne grundigt. Skær æbler i både og dryp med citronsaft. Halver dadlerne og fjern stenene. Sæt dem skiftevis på spyd.
Kikærte-snack til 4 pers

1 ds kikærter
1 spsk sød chili
salt (eller dit yndlingskrydderi)

Skyl kikærterne grundigt og ryst vandet af dem evt i en salatslynge. Vend med salt og sød chili og sæt i ovnen ved 200 gr i ca. 30 min. Ryst bradepande af et par omgange undervejs. Server afkølede og pas på de ikke popper i ovnen.

Disse snack er et super alternativ til chips eller popcorn og de smager rigtig godt. De er super lav i fedt og høj i protein (det er en bønne). Perfekt slankeguf

Ingen kommentarer:

Send en kommentar