tirsdag den 17. august 2010

New in buisness

Jeg er nu på trenden. Jeg skal da have en blog!
For at gøre en lang historie lang, kommer her min baggrund for dele ud af opskrifter og inspiration til kreativt sysleri.

Mad og glæde.
Jeg kommer fra madglad familie. Vi elsker at tale om mad, tænke på mad, planlægge måltider, lave måltider og ikke mindst spise mad. Min mor sørger for god frokost til mange mennesker hver dag og hun har altid lavet dét jeg kalder "rigtig" mad. Det vil sige mad lavet fra bunden og råvarer i sæson. Det er varieret og det er et ordentligt måltid. Jeg har fået madglæden med hjemmefra og sætter en ære i at give min familie hjemmebagt rugbrød, boller og "ernæringsrigtig" kost. Jeg er dog hverken kød- eller fedtforskrækket og jeg laver meget andet end grønkål og qinoagryn. Tilgengæld er der ofte tilført en mængde grøntsager - så til de grønsagsforskrækkede, er der ikke andet end dessertarkivet som bestemt også er værd at tjekke ud.

Det kreative kan føres helt tilbage til min tid i dagpleje- og nej jeg kan overhovedet ikke huske det. Jeg har fået det fortalt. Min dagplejemor lavede små kreative ting - alt fra julegaver til påskepynt sammen med os børn. Noget har jeg endnu og det er super-sjovt at have en nisse som jeg har lavet som 1 årig (man kan dog spørge sig selv, hvor meget nisse jeg selv har stået for, men jeg har da tegnet munden!).
I da finder jeg stadig stor ro og hygge med projekter som strik, klip, sy og mal og jeg vil henvise til nogle gode webs som får  inspirations fra. Måske vil nogen finde inspiration fra mine billeder.
Det visuelle er vigtigt både med mad og kreativitet, så dem vil der komme mange af.
God fornøjelse

Mvh husmor anno 2010 - Tenna

Ingen kommentarer:

Send en kommentar