torsdag den 11. august 2011

Tunsalat

Min forældre har været i USA og vi har ikke set dem i 3 uger. Det er lang tid i vores familie og vi har glædet os meget. De kom hjem fredag aften og jeg hentede dem i lufthavnen. Min mor har altid været sød til at sørge for lidt brød, mælk, ost, smør mv til køleskabet når jeg er vendt hjem. Jeg gættede at deres fly-dinner ikke havde været særligt ophidsende og derfor lavede jeg en omgang tunsalat. Vi plejer at spise den i pitabrød, men jeg havde også købt rugbrød. Det vagte stor glæde.

TUNSALAT 4-5 pers
2 ds. tun
1½ dl mayonaise
citronsaft
Salt/peber
2 hårdkogte æg
1 peberfrugt i fine tern
1 lille løg finhakket
1 hjertesalathoved i fine strimler
Et bdt purløg

Rør mayonaisen med citronsaft, salt og peber og vend afdryppet tun i.
 Hak æggene i æggedeleren og vend i.
 Tilsæt det grønne. Blegselleri, majs  eller drueargurker er også godt. Lidt revet gulerod eller squash er også dejligt. Brug ikke grøntsager som smatter ud eks. tomat
 Sådan ser den færdige tunsalat ud. smag til med citron/salt og peber til slut. Jeg beklager den grimme "skål", men det skulle være nemt at transportere på en barnevogn.

Velbekomme. Super nem børnemad også til voksne:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar